Design gráfico na exposição Renato Russo: reflexões sobre a comunicação visual | Graphic design at Renato Russo exhibition: reflections regarding visual communication
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v17i2.794Keywords:
design gráfico, exposição, renato russo, design ambientalAbstract
Renato Manfredini Júnior ou Renato Russo, cantor e compositor, teve uma exposição inteiramente dedicada a sua vida e produção, no ano de 2017, no Museu de Imagem e do Som - MIS, na cidade de São Paulo. A exposição contou com um design de cenografia e expografia desenvolvidos exclusivamente para o evento que somados a um projeto de design gráfico dividiram uma linguagem relacionada ao artista. A partir de textos de Herreman (2004), Screven (1992) e Dean (1996) onde o tema sobre exposições e linguagem gráfica são discutidos pretende-se uma aplicação dos conceitos enquanto confrontados com os itens presentes na exposição e comentados à luz de Lupton e Phillips (2008).
*****
The achievement of singer and composer Renato Manfredini Júnior, or Renato Russo, was the theme of an exhibition at the Museum of Image and Sound - MIS-SP, in 2017, in the city of São Paulo.The exhibition featured the design of scenography and expography developed exclusively for the event. Both, added to the graphic design project applied to the ambience, share a single stylistic language related to the artist. Thus, the objective of this article is to discuss how graphic creations are inserted in environmental design and their relationship with the exhibition and expography, in view of the scarcity of descriptive material regarding the field of temporary exhibitions. Therefore, contributing to bring information design closer to ephemeral practices, something already adjacent to the museal sector. For this purpose, references developed by authors like Herreman (2015), Screven (1992), Lupton and Phillips (2008) and Dean (1996) are mentioned.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0)