Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Publication Ethics and Publication Malpractice Statement
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
SBDI
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 1 (2013)
Vol. 10 No. 1 (2013)
Published:
2013-09-11
Editorial
Editorial
Priscila Lena Farias, Carla Galvão Spinillo
PDF (Português (Brasil))
Articles
How the communication between designers was affected by ActionSketch, a technique to improve sketches in interaction design
Gil Barros, Leandro Veloso
1-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.162
Proposta de modelo descritivo-normativo de subsistemas de interação e navegação de revistas digitais multimídia para tablets
Sergio R. R. Gurski, Stephania Padovani, Maicon B. Puppi
18-37
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.163
Teaching information visualization by exploring their power in engaging users of social media applications
Isabel Meirelles, Xiaohua Sun
38-54
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.164
‘You need to research your subject so you know the subject well, and your users so you know what they need’. Teaching graphic design using information design principles.
Eden J. Potter
55-69
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.165
Avaliação de ícones para interface de um sistema médico on-line
Marina Cascaes Cardoso, Berenice Santos Gonçalves, Sandra Regina Ramalho e Oliveira
70-83
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.177
No caminho das setas: a produção de instrução ilustrada para crianças e as possibilidades de interpretação
Rafaella Lopes P. Peres, Silvio Barreto Campello
84-97
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.168
Undergraduate Research
Interfaces de escritas coletivas em rede: um estudo de caso do jogo Chromaroma
Isabella von Mühlen Brandalise, Rogério Camara
98-103
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.51358/id.v10i1.176
ISSN
ISSN 1808-5377
Make a Submission
Make a Submission
diretrizes
Diretrizes
Guidelines
Indexers